IJmuider Apotheek Ledeboer

IJmuider Apotheek Ledeboer

IJmuider apotheek is de oudste apotheek van IJmuiden. De apotheek werd in 1917 gevestigd in Oud IJmuiden. Momenteel is de apotheek gevestigd in het centrum van IJmuiden op de Kennemerlaan 80-84. In de apotheek is ook het Verloskundigcentrum Velsen gevestigd.

Inschrijven
Header afbeelding

Services van uw apotheek

Bij IJmuider Apotheek Ledeboer bieden wij u graag persoonlijke aandacht om u optimaal te ondersteunen bij het gebruik van geneesmiddelen. Stel uw vraag aan een van onze assistentes of maak een afspraak met de apotheker. Op onze website kunt u eenvoudig 24 uur per dag een herhaalrecept aanvragen. Daarnaast vindt u een uitgebreid aanbod aan informatie over geneesmiddelen, gezondheid en zelfzorg.

Klachten

Bespreek de klacht met uw apotheker

Probeer eerst het probleem met uw apotheker te bespreken. Dat kan ook als een klacht over een medewerker van de apotheek gaat. Als de apotheker niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Komt u er samen niet uit, dan kunt u hieronder lezen wat u vervolgens kunt doen.

Beoordeling door de Klachtencommissie Openbare Apotheek

Misschien wilt u een uitspraak over uw klacht. Bijvoorbeeld om te horen of uw klacht terecht is, of omdat u wilt dat er een advies aan de apotheker wordt uitgebracht om herhaling te voorkomen. U kunt uw klacht dan laten behandelen door de Klachtencommissie Openbare Apotheek. Deze Klachtencommissie is onpartijdig en bestaat uit een voorzitter (jurist) en twee leden: één namens patiënten (NPCF) en één namens apothekers (KNMP) en wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris.

U kunt uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenbemiddelaar

Deze functionaris wordt gedetacheerd vanuit de Stichting Klachtenbemiddeling Gezondheidszorg. De bemiddelaar is onpartijdig en zoekt samen met u naar een oplossing van uw probleem. Alles wat u aan deze persoon vertelt is vertrouwelijk. Als de bemiddeling naar uw idee niet voldoende resultaat heeft opgeleverd, kunt u besluiten uw klacht alsnog in te dienen bij de Klachtencommissie.

Advies en ondersteuning van het regionale Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg

De regionale Informatie- en Klachtenbureaus Gezondheidszorg (IKG) kunnen informatie geven over uw rechten als patiënt en u adviseren over wat u met uw klacht kunt doen. Ook kunt u hulp krijgen bij het schrijven van een brief of ondersteuning bij een gesprek met de apotheker.

Wacht u niet te lang met het indienen van een klacht. Hoe langer geleden het voorval, hoe lastiger het is om precies te achterhalen wat er is gebeurd.

BELANGRIJKE CONTACTGEGEVENS:

Klachtencommissie Openbare Apotheek
Postbus 1136
1400 BC Bussum
035 – 6975261

Klachtenbemiddeling Openbare Apotheken
E-mail:bemiddelingapotheken@xs4all.nl
Telefoon: 06 – 22921649

Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg (IKG)
www.klachtenopvangzorg.nl
0900 – 2437070